Mission Aviation Fellowship - M.A.F.
Zaterdag, 22. Juli 2023, 12:30
Hits : 124

MAF logoMAF dag d.v. 22 juli Hasselt

Misschien heb jij dat ook wel: de psalm of het lied wat aan het eind van de zondagse dienst door de organist wordt gespeeld, neurie je ongemerkt mee tot aan je voordeur. Dat is de opzet van de MAF dag in Hasselt. Een dag in het teken van (levens)reis en van zingen. Een boordevol programma wat start om 12.30 uur in gebouw "De Regenboog" met een broodmaaltijd. De veiling (met als hoofdprijs een rondvlucht van 1 uur vanaf Teuge!) start om 1300 uur. Na afloop kan tot aan het concert door Hasselt gewandeld worden. Naast de mooie monumenten, straatjes en de gracht zijn er voorlichtingen bij de Kalkovens, het Oude Stadhuis en Ichtuskerk. (Ex)piloten van MAF vertellen in gebouw "De Regenboog" over hun reizen. Op drie momenten kan de bezinningsroute gewandeld worden. Hierbij worden orgelmuziek en bezinningsvragen afgewisseld. Het hoogtepunt van de dag is het middagconcert in de Grote kerk. Hier bespeelt de bekende organist Harm Hoeve het befaamde Knol-orgel en speelt Noortje van Middelkoop panfluit. Er is veel samenzang rondom het thema "Zingend op reis". Ook is er de primeur van mannenensemble "Cantano a Dio". De collecte tijdens dit concert komt geheel ten goede aan het werk van MAF. Bij de lokale horeca kan gegeten worden en kan in de Grote kerk 's avonds geluisterd worden naar het orgelspel van Harm Hoeve tijdens een orgelconcert. We hopen dat de klanken van deze dag in je hart blijven resoneren totdat je op je Bestemming bent!

MAF vliegtuig